Advent n°22: Černá hudební hodinka

Čtvrtá adventní neděle. Zapalujeme andělskou svíčku, vzpomínáme u alb, moknou nám bundy v dopolední mlhovině, mživém oparu. Pak přijdme domů, uvaříme čaj, vhodíme citron a chceme si pustit nějakou hudbu. Takovou s adventním wibem, ale co se ještě nedrží s koledami za ruku. Jakou?
Černý semestr /la škola/
Vypnout světla, stačí svíčka nebo lampička. Spolu poslouchejte, spolu se bojte. Ve společnosti Petry Stré a Tomáše Fingerlanda a jejich improvizačních čacher a čar: Černá hudební slovesnost připoutaná k polárnímu světu sobích lidí a k jejich představám, jaký zlý duch Kele venku škrábe o jejich stan. Máma vezme dítě do náručí, chystá se ho uspat. V denní dobu, kdy by normálně neusnulo. Jak to udělá? Musí ho vystrašit, zaujmout - musí dítě zabubákovat. Dítě, kterému se zpívají písně, zejména ukolébavky, zažívá svoje první setkání s uměleckým projevem. Tak zblízka. Nečekaně od nejmilejší osoby, že tato je schopná hororu. Hudba pro děti a rodiče, aby zpívali dětem.
V kuchyni /Člověk krve/
Studeno, pohraničí, zašlé časy, zašlá slova, oprašování, duchové. Samostatný vesmír. Propojování... Poutník a písničkář ze Zlaté Skalice. Jak adventní! Jan Senft vydal v labelu Divnosti producenta Tomáše Tkáče své debutové album, které je vyznáním v časech odloučení, zarezonuje s vámi. Z cest pochází i mnohé zvuky, protože nebylo nahrávané pouze ve studiu, ale i v sakrálních prostorách.
Martina Trchová a Martin Kyšperský: Nové otazníky